You are currently viewing Zašto deca treba da imaju svog pedijatra kao što odrasli imaju svog zubara

Zašto deca treba da imaju svog pedijatra kao što odrasli imaju svog zubara

Deca rastu ali njihova pedijatrijska priča ne sme da bude prekinuta

Zamislite da svaki put kada imate zubobolju idete kod drugog stomatologa. Bez istorije pregleda, bez uvida u prethodne intervencije. Niko ne zna kako ste ranije reagovali na terapiju, čega se plašite, šta vam prija. Zvuči nelagodno? A sada zamislite dete koje svakog puta ide kod drugog pedijatra.

Pedijatrija je specifična upravo zbog kontinuiteta. Dete se menja iz meseca u mesec, iz godine u godinu. Neki simptomi ne znače ništa ako ih posmatramo izolovano. Ali ako ih neko prati kroz vreme oni postaju mapa, upozorenje, smernica.

Pedijatar koji poznaje dete dugoročno ima ogroman uvid u njegov razvoj. On ne postavlja dijagnoze samo na osnovu simptoma iz tog dana već posmatra dete u kontekstu. I tu leži prava vrednost ne u sirupu već u razumevanju.

Privikavanje je proces a ne trenutak

Za decu lekarska ordinacija često predstavlja nepoznat prostor. Novi ljudi, svetla, mirisi, pitanja. Svaki dolazak može biti stres. Međutim kada dete ima svog pedijatra neko ko mu je poznat kome se raduje taj prostor prestaje da bude mesto straha i postaje mesto sigurnosti.

Pedijatrija nije samo funkcionalna. Ona je i emocionalna. Dete koje se ne plaši pregleda koje zna da ga neko razume biće iskrenije, opuštenije, spremnije za saradnju. A to znači i preciznija dijagnoza, manje stresa za roditelje i kvalitetnije izlečenje.

Privikavanje na pedijatra nije trenutak to je proces koji se gradi strpljenjem, doslednošću i pažnjom. A svaki propušten korak u tom procesu može da zakomplikuje lečenje.

Ordinacija Privrodski

Pedijatar ne leči samo bolesti već i roditeljske strahove

Pedijatrija često ne počinje od deteta već od roditelja. Da li je ova temperatura ozbiljna? Da li je normalno što još ne hoda? Zašto ne jede dovoljno? Dobar pedijatar zna da roditelj donosi mnogo pitanja i da nisu sva medicinska. Neka su emocionalna, neka su podsvesna.

Pedijatar koji ume da sluša koji ne bagateliše brigu postaje partner u vaspitanju. Ne nameće rešenja već ih nudi. Ne kritikuje već usmerava.

U tom smislu pedijatrija postaje saveznik roditeljstva. Ona ne postoji samo kad dete kašlje već i kad roditelj sumnja u sebe. A to je pomoć koja se pamti.

Stvaranje odnosa je temelj savremene pedijatrije

Savremena pedijatrija više se ne zasniva samo na lečenju bolesti. Njena suština je u stvaranju odnosa. Dete koje ima poverenje u svog pedijatra izgradiće pozitivan odnos prema zdravlju. Naučiće da je u redu tražiti pomoć. Naučiće da je njegovo telo važno.

Odrasli koji danas redovno odlaze na preglede najčešće su oni koji su u detinjstvu imali pozitivno iskustvo sa lekarima. A to počinje upravo u pedijatriji.

Pedijatar koji dete poznaje godinama unazad nije samo lekar. On je svedok rasta, promene, sazrevanja. I to je privilegija ali i odgovornost.

Pedijatrija nije povremena obaveza već dugoročna podrška. Dete zaslužuje da ga kroz detinjstvo prati ista osoba, ista stručnost, ista briga. Kao što odrasli imaju svoje zubare deca bi trebalo da imaju svoje pedijatre.

Jer zdravlje se ne čuva samo tabletama već i odnosima koji se pažljivo grade.